0

PS2 game Playable on WinXp?

few days back planned to get a Playstation 2 to kill my time. since PS2 selling about RM500+- and i need RM200 extra for a Tv card to make it connect to my PC. then PCSX2 emulator flash through my mind. go i decided to get a try on it. what it surprise me is... it's running with acceptable speed now!? so i went down to sg wang and look for the Final Fantasy X.. but that dissapointed me is the game no longer in the market?(pirated lar) is an old game. i went through almost whole sg wang.. but at last got it in lowyat .

ok let have a try.. yeah~ cannot start? why ar? gosh ... confussing setting need to be done ~.~....
test test test.. ar.. runable.. super bad graphic...update direct X9 update nVidia driver. test again.. cool~ i can see the picture . hahah at last it runs on my PC.. but... why the soeed is unacceptable on my PC.. check back agian.. ar... they run is on latest version.. which still not downloadable.. need to wait again... but here is the graphic i got with my pc
Photobucket - Video and Image Hosting

i still try to play with the game although with extremely bad FPS.. how bad? 7~15fps...
sometimes even drop to 2.3fps... T_T... waiting next version to come out.. heard able to run with 20+ FPS... hope so...
1

Memories of MU Online

Photobucket - Video and Image Hosting
Mu online was the 1st Online game i tried, i start it way before Ragnarok Online introduced in malaysia.i was notice this game in one of the cybercafe nearby place i stay. it have cool 3D look and fantasy feels on it. and i asked the cafe boss and he intro me to play . well it taiwan server. so i need his help to get the starter pack from taiwan. actaully just the serial number.

and the game was build based on fantasy land background. Atlantis, Tarkan, what i can say is the graphic is superb on that time technologies. it look like more to DIABLO engines.

at the very beginning, i were plan to kill my time in semester break in college. but.. i addicted with it. i can't stop playing it. hahaha, i spend atleast 5 hours playing it everyday. even college life started. that time were great. i meet lots of Mu friends through the game. any kind. all are full time player, group hunt, group leveling, really unbelievable. i had my golden memories that time.

after almost a year. everyone starting to leave from the game.. and that time i notice.. i'm outdated.. what happening outside the worlds? i fully enjoyed the virtual worlds and forgotten what happening outside. and i notice what i'm chasing all the time just a Virtual Worlds. no matter how glory you are in the game. still nothing changed in real worlds. then a Shocking News i noticed and it hurt me badly.. since then, Farewell MU online...


after a year or two. i meet my partners in Mu online. 1 of the archer in our clan. talk a lots our happy moment. and made me remind our friends in MU online. some back to penang. some started their business, some even married. gosh.. everyone is grown up. MU online had become 1 of my memories.

it remind me after a tournament, my friend call up and ask for teh tarik session in BRJ. i never forget the time.. 4pm called me up and go teh tarik? all crazy feller. well crazy me did attend. ahahha. then continues with the games untill lunch time. yeah~ i'm mad player. everyone look blur blur and get home after lunch. hahaha.

i did check on the official website recently, it have a update on it. but.. all my frined i knew is retired from the game. so there is no point replay this game. beside.. this also a game that make me understood that.. Online Game also can be a job.for you information.. this game cost RM60 a month.. i played for a year++ and i paid nothing for it. Virtual Item Trading. sound cool. cycber cafe boss is earning from it. side income huh?
Photobucket - Video and Image Hosting

MU online believe it or not. there is a event last for a month long. and the winner will able to get the "Angel Weapon" which is very Unique in the server. and only 1 UNIT ONLY. so i don't know why. it happen to fall into malaysian player. and 1 taiwan player offer RM26k to trade with the Virtual Item.and u mwill be spending most of your time leveling your character. Max Level = 400.i managed to get to leve 222. with red dragon armor with 2nd knight wings.

Photobucket - Video and Image Hosting
just the wand in the middle cost RM26k... do you believe?

anyway... i'm out of this game.. greate memories it brings. but also made me lost lots of things as well. coz this game can't switch to windows mode. i been missing or MIA in MSN for a long time.. its just a game. why so hardwork for it? will never get anything in return.
Photobucket - Video and Image Hosting
Farewell Mu Online and My MU online Friends.
0

Crazy Funny Video Make Me Look Like MadGuy

my ex-colleage send me this URL, gosh... i laughing alone in my room like ORANG GILA(Mad man).. luckily i'm not halfway drinking something or taking my meal. else i need to spend time to clean my Monitor and my Room.

Here's Part 1





And Here's Part 2





is picked from www.youtube.com and taiwan entertainment show "齊天大聖之憲在不准笑"

Lyric Are :

八月中秋山林涼
風吹大地草枝擺
甘霖老母趕羚羊
來年羊毛超級賣
草枝擺啊趕羚羊
趕羚羊啊草枝擺

庭園織芭為君開
都蘭山曉金桔擺
天瑤地動舟渡嵐
鳴呼甘霖老蹟埋
金桔擺啊老蹟埋
老蹟埋啊金桔擺

wondering are you one the the mad laugher
0

Kim Gary Stone Bowl Rice

yummy stone Bowl Rice , heard my friend mentioned it taste good and new. since so intresting..i decided to pay a visit to the restaurant to have a try. wondering is it as nice as my friend mentioned to me. ok ok , here is all my review :P. hahahha, while jobless can go visits many place anytime i want :P. that cool.

Photobucket - Video and Image Hosting
i Applologies for the plain stone bowl.. where's all the Delicious Meals?
well... it all with me. hahaha, just finished it. forgotten to take photo of it before i start .(Too Hungry jor)
see how CLEAN the bowl is? ahhaha, it means Yummy.haha, why so many small bowl? that is the source, taste nice then i request more :P

Photobucket - Video and Image Hosting
The Stone Bowl Really Made from STONE, what stone? Sorry No Idea... but what i can say is.. the rice were Hot till last bite.. (event hurt my tongue),beside... while u eating it.. watch your hand. hahaha, Nice.. but the ingreedient ar less and smaller than the poster shown. yeah yeah ~ for Illustration Purpose.. that what my friend who work as designer always said.

Photobucket - Video and Image Hosting
here's the poster i mention. sorry lor. since i finished the meal. i snap some poster photo to show u all how it actually look like. erm.. beside.. it have 4 choices. i ordered the mix seafood? sorf of. it cost me about RM16 a bowl. it normal price for such restaurant.

Photobucket - Video and Image Hosting
yeah yeah~ what he holding is what i ordered. don't expect that much ingreedient they going to serve u, those ingreedient is limited untill u can see the rice. eh? can't see the rice from the picture huh?? hehehe.thats power of advertising

Photobucket - Video and Image Hosting
ok~ if someone wanted to try what i had? then go ahead. hahaha, where is it?? oh~, it's 1 of the famous restaurant. KIM GARY. guess lot's people know about it right? i loved their Bake Cheese Rice. (yeah~ i knew some people will disagree with me, but i'm cheese Lover). this is KLCC Kim Gary, neh~ the 1 near LRT Station.
0

Don'z New Hairstyle~.

Suddenly huh? few days back i went to timesquare to kill my time, since jobless nothing to do at home. it happen like this... i found there is a handphone pouch in one of the sungei wang shop. here how the conversation between me and the Hp shop keeper goes..

HP shop : "may i help u sir?"
Don'z : "Just Have a look"
HP shop : "........" (silent a while)
HP shop : "Cari Apa Model Encik?"
Don'z : "......." (i looking at him)
Don'z : "我看看吧了" (straigh away turnaround and leave..)

guess is i didn't take cares of my hair for quite a while. it always happen.. when someone talk to me in malay.. that mean is time for me to do something to my hair.. why ar? why my hair long liao will look like malay?? why~~! T__T ouch... hurt me...


Photobucket - Video and Image Hosting
straigh away walk to Time Square to find a saloon to fix it. 1st i plan to go wena wave. but.. since whole year cutting my hair there and wish to try something new from others saloon. 1 floor above and i notice this saloon. and take a look on the baner. Rm25 for Cut,Wash,Style?. wokie. let's give a try.

Photobucket - Video and Image Hosting
after that.. i did bought some hair setting stuff. what is it??? wanted to know?

Photobucket - Video and Image Hosting
tada~~~ here is it. High Hair? Beach Look Spray. once i put it on. it make me easier to set spiky hair. but.. need to blow with blower till it dry. mah fan ~.~

Photobucket - Video and Image Hosting
Yeah, that what Kimarie did to my hair. guess this look will last for 1day.. why? cause i don't know how he set this style... nvm i got my own style. which mean.. No Style. hahaa, natural. still not statisfy with it.. hair colour too dark.. plan to put some colour on it.. but.. not this moment.. still hunting for job.. not so good if colour my hair to go for interview... had to wait.... ~.~
0

Huei San and Wan Chee Convocation.

Congratulation!!!!!!!!!!!
since last year Febuary till today, is 2nd time attending APIIT convocation . make me remind's that i'm the one who come out from the hall and i'm the one looking for coursemate to snaps photo before everyone leave. and today is times for our friend little sister convocation. so long they wait for this moment? hahhaha

Photobucket - Video and Image Hosting
Yeah~ Hat Throwing Moment. i did the same thing as well. ^^ a trademark of success.

Photobucket - Video and Image Hosting
there is it~ our little sister gain their Bsc(hons) degree in apiit. :P Congratulation!!!

Photobucket - Video and Image Hosting
here is those who miss the convo feels so much. hahaha

Photobucket - Video and Image Hosting
huei san m me and wan chee in the photo. whahaha, dai goh lui lor~
yiu shang shang sheng sheng lor~

Photobucket - Video and Image Hosting
still dun want to leave? or tired or carrying those flower ?? or oh~~~
i understood. want snap picture is it?? hahaha
0

Pighead Birthday and my Farewell?

Kanasai Feller Birthday lor~
Photobucket - Video and Image Hosting
Yeah~ Go Shabu Shabu eat Steamboat again lur~ korean kimchi soup and japan Miso Soup. YUmmy~

Photobucket - Video and Image Hosting
Steamboat is Nice~ yummy~ in fornt me that 2 fighting for food? dunno them. wahaha

Photobucket - Video and Image Hosting
another tables(mostly gal) , who said girl eat few only geh ?? no lar, mostly that ck(birthday pig)
eat geh. do you believe? where is those girl? paiseh hiding jor? hahaha


Photobucket - Video and Image Hosting
Birthday Feller Must kena bully geh ~hahaha , taste my fist. hahaha

Photobucket - Video and Image Hosting
here is all the girls, eh?? how come birthday boy seem like pushed a side geh ??

Photobucket - Video and Image Hosting
Ok~ after the Shabu Shabu~ is our second Round. somewhere near birthday boy house. hahaha, why go to park??

Photobucket - Video and Image Hosting
hehehe, is Cake Moment. Time to Mess with the cake.My.PigHead.hohohoho

Photobucket - Video and Image Hosting
guess i put this photo as last photo. next what going to happen to the cake and the birthday boy... use ur self imagination. hahahaha.
0

K2OC TT(Kenari,Kelisa Owner Club Teh Tarik)

After Stepped out from Kompakar. my Ex-Colleague(kompakar lo) asked me wanna go teh tarik with Kenari gathering? Kenari Gathering?? i driving Wira wor? drive there later my wira become kenari how ar? hahaha, my friend fetch me to see how those kenari Owner Tunned their Kenari. look cools. we gathered in Projet station then queue up and heading to mamak stall. it cool~ on traffic light almost all car is Kenari. hahaha.

Photobucket - Video and Image Hosting
Rows Of Kenari'S Teh Tarik in a mamak. what you can see just... KENARI,the 2nd black kenari is the kenari brings me here. hahaha.

Photobucket - Video and Image Hosting
So Gorgeous View, Whole row parked with Kenari. Beside Kenari still Kenari , lots of different personality modification of Kenari.

Photobucket - Video and Image Hosting
another side of the car park. wow?? tokyo bomba using Kenari? Fullu Imported? well. wonder if he sound the siren will others cars give a way to this kenari? i heard a sirens from 1 of the kenari that day, i doubt is it from this kenari.

Photobucket - Video and Image Hosting
i found this Kenari Look Special. Nice Modification. wow~ what it trying to be?? Skyline?

Photobucket - Video and Image Hosting
what's This?? nice TURBO logo. this kelisa really loaded with Turbo.wonder how fast can it go?

nice session with those kenarian teh tarik. everyone try to showoff what they had been mod. giving oppinion and suggestion. introducing products. and.. most surprize. got member discount. that cool~ saw some thing interesting. but only available in Kenari and Kelisa. No wira Size T_T
0

Stepped Out, No Look Back!! (last Day in Kompakar)

The day finally come~!, 15th Sept 2006, my Last Day in kompakar! everyone asking me to treat ~.~.... jobless lar~ go where dig money to treat. tot me got a Project Manager Offer meh? adui..
hahaha, since most of my colleague celebrate their farewell in miliennium Court McDonald. so.. that place almost become most common Kompakar Staff Farewell place. so i choose the same place with my left kompakarian :p. so surprize still able to gather so many ppl to attend my Last Day Lunch. lol feels great ^^

Photobucket - Video and Image Hosting
My Last Dinner With Kompakarian (wow? still got so many ppl??)

Photobucket - Video and Image Hosting
The Groups i always messed with while still in Kompakar.Jen beside me, laykoon behind me,seychuan is beside laykoon .

Photobucket - Video and Image Hosting
That Me and That My Cubical, along with Acer high performance PC

Photobucket - Video and Image Hosting
Here is My Previous Project Manager. PAULINE WONG. ahem ahem..very very famous project manager in kompakar.

Photobucket - Video and Image Hosting
my current Project Manager. a Cool guy with few words.

Photobucket - Video and Image Hosting
This is kompakar Senior Vice President.Uncle Chiew.incharge of eBiz Department.

Photobucket - Video and Image Hosting
here is the kompakar receptionist. snaps another complete in 4 picture before i step out from kompakar.

So after this photo, i step out of kompakar. that it.. begins of my holiday. journey of Jobhunting. feel free~. step out from the door, don't try to look backwards. times for me to look for future i want . wish me luck ya~
0

Freedom Awaits Me. 2 more days to go

so long i waited for this day to come. and finaly, friday is my last day. why i'm so happy since i going to jobless very soon? well...i am 1 of the 18 month Bond contract staff in the company. i can't leave the company else i need to compersate. lazy to mention the contition but what i can say is i wasted my time in this company and so many unhappy case happen's.

who cares? i'm leaving anyway. suppose to work till end of this year. but management changed their mind to released me earlier. means i'll on holiday soon. even this company gave me lots of unhappy case, but.. i very happy to knows lots of friendly collegue that crazy enough. hahaha, miss the time we hang out together. paint gun,rebox, movie, traveling, almost everytime in office is planning where to go when to go . seem like another college i entered instead of a working environment. can't believe 200++ staff company reduce to <10 staff company (i mean developer).

Photobucket - Video and Image Hosting
here is my Resign letter i going to give to my Vice President(Mr.chiew).

Photobucket - Video and Image Hosting
Here is Staff ID , going to return to them on friday, quicky snap a photo before i forget.
1

As Good As New ^.^a

Yeah ~ i send my wira to my Cousin friend shop to get it fix. supossed to fall in saturday, but.. i saw the crashed place starting to rust. so i changed my mind and send to fix ASAP. took my Emergency LEave(not apply yet :P) , and then send the to the workshop.. that it.. i'm stucked in kepong for whole day... Gosh... went to jusco, cyber cafe. bookshop just to kill my times. there goes my leave and a day.


Photobucket - Video and Image Hosting
here is how my wira look like. eh?? nothing wat.. smooth :P yeah~ T__T my wallet also as thin as new.


Photobucket - Video and Image Hosting
this is the how my wira look before....sad sad.. blur blur go bang tiang ..

but once i done it. the worker there come and tell me... my wira got 2 more place LIP jor... haih... but hardly noticeable cause it is located below the door part, near tyre.. guess next time only going to fix that. nowdays... dried dried..T___T

Photobucket - Video and Image Hosting
while on my way home.. suddenly thunderstorm. wow.. can't even see the batu cave... and.. did you every FEEL the heat of lightning?? i think i did... or just my over sensitive?? light strike nearby? suddenly i feel there a heat coming from rear left. how does that feel? switch on ur headlight, stand close to ur headlight. guess u can feel the heat rite? that how i feel. luckily i'm still alive
0

Lagsana and Pizza~~ :D~~

remember the garfield 2 ?? who haven't watch can ignored what i said. in the movie the wild/Original garfield teach its friend how to make Lagsana? remember that part? hahaha, that my favourite parts. yeah~ that rite~ my favourite lagsana. Yummy~ didn't expect garfield like the same things as i do. hahaha

Photobucket - Video and Image Hosting
yeah~ here is the lagsana seafood i shared with my friend. tasty ~ :9. but not much seafood inside, mostly is cheezy~

Photobucket - Video and Image Hosting
Yeah~ cut through it~ yeah~ cheezy... lagsana? where is all the seafood?? hahaha, nvm it still taste nice :P

Photobucket - Video and Image Hosting
another is a pizza~ 4 flavour pizza~ yummy~ hawaii chicken,mushroom, dunno wat and forgot wat jor. whahahaa. interesting. order 1 pizza and 4 different flavour in 1 single pizza. whahaa.
0

Ouch~!! >"< My lovely Wira Butt Lost it Shape T..T

haih... careless... what else i can say? when i arrived in office.. i don't know why today i try to park my car beside the tiang. haih.. and i look carefully and try not to touch the Myvi parked on my left side... who knows... *CRASHED* OMG!!! crash happen in right side T..T , arrr my lovely wira... what can i do?? T_T... should try to park beside my manager next time. anything happen can say "nvm , his car is more exp than mine. his repair cost more. LOL"

Photobucket - Video and Image Hosting
this is what my WIRA look like AFTER... haih....


Photobucket - Video and Image Hosting
Close up View....this sure hurts T___T. any solution for it??

anyone got any solution or any nice handcraft Mahgat guy can intro to me??? wish to fix this A.S.A.P... feels hurts everytime i look at it ...*crying without tears* :(
0

Biau Birthday with his Genting Trips

hahaha,ah biau is back to kl for 1 week holiday. long time never see him since he moved to brunei to work as a Teacher. hahaha, he's back~ and he's still the same funny guy i know. hahhaa,he arrived in genting on saturday, then sunday morning we kidnap him for 2 day 1 night in genting.hahhaa,forced him eat cake liao then we released him back to sri gombak. hahaha

Photobucket - Video and Image Hosting
1st.. we go for rock climbing located in genting. always watch from down. and since they wanted to have a try , then let climb. hahaha, look easy. but kinda tough. scary too. hahaha, even with the security equipment on.successfully climb to the top of it. yeah :P


Photobucket - Video and Image Hosting
After the Rock Climb Challange, then our next activities is Sing K.Before the Sing K Event Start. Our Ms EMILY would like to SING a Speach for all of us ,"ladies and gentleman~, let the Sing K event start~ " Applause!!

Photobucket - Video and Image Hosting
Then is our dinner and Karaoke time. yeah~ dinner set in "Be a Star" Karaoke. yeah~ "She Bang~! She Bang~!"


Photobucket - Video and Image Hosting
wow~... singing till didn't bother what's happening around. fully focus on singing. both of them inside world of Sing K. nothing can disatract them anymore. hahahaha

Photobucket - Video and Image Hosting
Yeah ~ the Birthday Cake Specially Ligh's up for ah Biu. sei lor~ 1 year more old jor. how ar???


Photobucket - Video and Image Hosting
neh~ ah biu with his Baskin Robbins Ice Cream Crown Cake(the cake name so long,but cake so small.)hahahaha.he can't wait to eat the cake already , why? cause the candle is melting the icecreamcake. hahahahaha

Photobucket - Video and Image Hosting
aiks? once the candle blow off by ah biu then mily suddenly appear beside the cake?, Start to Cut Cake Ceremony jor~why mily so shy shy beside there??want eat cake is it? no need pai seh 1. hahahaha

Photobucket - Video and Image Hosting
Everyone Say Cheese~!! fisnish???OK liao??? still got unfinished business with the Baskin Robbins Ice Cream Cake. hahahahaha

Photobucket - Video and Image Hosting
See... zip a zap, the cake is not much left. whahahaha, very nice ice cream cake. wahaha, 1st time eat ice cream cake. yummy~ 60% is ice cream and 40 of the bottom is cake. wow. yummy yummy everyone aim for the ice cream only. hwahahaha the candy crown no ppl want to eat?? haha biu take it head back as solvenir. hahaha


then ar~ after that, go back own rooom and have some chit chat and pillow talk. hahaha since long time didn't see ah biu liao. chit chat till very tired and sleepy only go sleep. hahaha. next day we go lepak lepak around First World. then hahha Drift downhill with my wira in rainy days. hahaha. fun fun. they scare scare?? dunno ? didn't ask them. wahahahha

Then ar~

 
Copyright © Don'z Memories